Keskustelu

Rekisteröidy tästä
Unohtuiko salasanasi?

Hae keskusteluista

Osallistuminen Erä-lehden keskusteluun vaatii nimimerkin, jonka saat rekisteröitymällä. Omalla nimimerkillä voit osallistua keskusteluihin, avata uusia aiheita, lisätä kuvia ja käyttää allekirjoitusta viesteissäsi. Keskustelujen lukeminen on edelleen mahdollista myös ilman kirjautumista palveluun.

Hyrräkelat lohenkalastuksessa

Hyrräkelat lohenkalastuksessa

Tulevana kesänä tulemme paneutumaan lohiluokan hyrräkelojen ominaisuuksiin perinpohjaisesti. Lukijat voivat myös osallistua tämän saitin kautta keskusteluun. Pistäkää omia ajatuksia kelojenne toimivuudesta.
Kokeiluun tulee uutuusmalleja, prototyyppejä sekä jo markkinoilla olevia keloja. Lisäksi mukana on kaksi kelaa, jotka olen hankkinut 1980 -luvulla ja käyttänyt niitä joka kesä erittäin paljon. Tutkimme keloista jarruja, rakennetta, käyttöä ja kaikkea mitä hyvältä lohihyrrältä vaaditaan.
Merkeistä ja malleista heti kesäkuun alussa lisää.
Lohta ei oteta, se annetaan

Abun uusi 7000

Meillä olikin juttua tuosta -08 Ambassadeur 7000 (i) mallista. Se hopeanvärinen jossa on salpa vapauttajana. Hieno kela ja hienosti pelaa myös väsytysjarru. Mutta, kun tarvittaisiin se soutuun sopiva tarpeeksi löysä jarru, niin sitä herkkyyttä ei ole, eli ei löydy. Tai mikäli löydät sen kerran, on se hetken kuluttua haettava uudestaan, sillä jarru vaeltaa itsestään auki. Paha on vika, mutta sain maahantuojalta ohjeen miten skaalaa voi kiristää kahvan alta. Samaiseen akseliin jäykempi prikkajousi olisi kuitenkin minun reseptini tuohon kelaan.
ps. Onko Erällä "hakukonetta", jolla menneitä aiheita voisi napata "pöydälle", kun tulevat taas ajankohtaiseksi??
Kalastus ei ole harrastus - se on vietti

Tuostakin

jarrukuviosta ja muusta tulen tekemään tarkan selvityksen. Siitä tulee mm. maahantuojalta tarkkaa tietoa, kuinka jarruja huolletaan ja säädetään. Paljon muutakin, joten "työntäyteinen" kesä on kaikkiaan tulossa. Oi jospa sellaiset kahdenkympin kalat työllistäisivät keloja oikein kunnolla.

Ambassadeur

ostakaa,käyttäkää vain sellaisia keloja joissa lukee MADE IN SWEDEN näin neuvoi minua kokenut myyjä.Hän kertoi myyneensä ambassadeuria 30v,eikä yhtään ole palautettu,kun myy vain ruotsalaista: tosi on.Mun käsittääkseni viimevuosien mallitkin toimii 100%,jos lukee made in sweden.

Suurkiitos

herra? piste tuntematon. Teit hienon palvelun. Sille satapistettä het napsahti.

7000:n huoltovideot

Takaisin ylös