Keskustelu

Rekisteröidy tästä
Unohtuiko salasanasi?

Hae keskusteluista

Osallistuminen Erä-lehden keskusteluun vaatii nimimerkin, jonka saat rekisteröitymällä. Omalla nimimerkillä voit osallistua keskusteluihin, avata uusia aiheita, lisätä kuvia ja käyttää allekirjoitusta viesteissäsi. Keskustelujen lukeminen on edelleen mahdollista myös ilman kirjautumista palveluun.

Kettupilli

<< edellinen 1 2 3 4 5 seuraava >>

Olen iltasin pillittänyt mut ei ole tullut paikalle. Eräänä iltana näin kiikarilla
kauenpana ketun ja aloin pillittämään mut ei tullut päinkään, en tiedä et oliko
väärä sointu.
Kokeneemmat antakaahan vinkkiä meille noviiseille :)
samaa kokemusta mullakin on. paljon paremmin saa ketun kun ei puhalla pilliin ollenkaan vaan kärsivällisesti istuu pellon laidalla. tekee vaikka pienen haaskan lisäksi.
orvokki:samaa kokemusta mullakin on. paljon paremmin saa ketun kun ei puhalla pilliin ollenkaan vaan kärsivällisesti istuu pellon laidalla. tekee vaikka pienen haaskan lisäksi.

mutta eikös sillä pillillä haeta juuri elämyksiä, ja onnistumisen tunnetta?:)
minähi pistin pillin tillaukseen notta nyt kysysins että miten siihen pittää puhallella jotta kettu tulleepi piipun pahemmalle puolelle? :)

Lapissa pillitys

Onko kukaan pillittänyt lapissa ja jos on niin onko tuo nordik predator toiminu??
Itellä on kans toi Nordik Predator ja oon 4 kertaa käyny "pillittämässä" mutta ei oo tullu mitään...

Eikö kannata

metsätaloudenharjoittaja:
myrkyttää,kyllä myyrät ne hengiltä syövät.
Eikö "metsätaluodenharjoittelija" kannata jättää sitte taimetki istuttamatta kokonaan jos mielipiteesi on tuollainen. Ootko ihan tosissaan? Hulluimpia mielipiteitä saa kyllä ehtiä täältä netistäki aika pitkään...On totta että kettu syö hiiriä mutta pöllot on paljon tehokkaampia hiirenpyytäjiä. Sitäpaitsi petokannat seurailee viiveellä myyräkantoja joten jokatapauksessa Myyriä syntyy kymmeniä miljoonia vuoden aikana kannan ollessa huipussaan, joten siihen ei muutama sata kettua, mitä esim houkuttelemalla suomessa ammutaan, vaikuta pätkän vertaa.

onko kellään kokemusta nordikin crying bird kettu pillistä

Asiahan ei tietysti minulle kuulu,

Mutta miten olisi tavallinen koirapilli?
Vaatiiko ketunpillitys tosiaan pillittävän tipun pillityspillin?

O

juheli:
onko kellään kokemusta nordikin crying bird kettu pillistä

Kyllä on. Vielä en ole kettua sillä saanut narrattua, mutta eiköhän se pian kevään edetessä onnistu.
Kissa siitä äänestä ainakin piti. Tuli alle minuutin kattomaan, että mikäs siellä möykkää.

jeps

´n glws gorau:
Mutta miten olisi tavallinen koirapilli?
Vaatiiko ketunpillitys tosiaan pillittävän tipun pillityspillin?

savikukko käy myös pillitykseen.

Nythän on niin,

että Italiassa, taisi olla Dino Marino tai San Barteleon, ukko huuteli:"Cocco bello"! Kyseessä oli kuitenkin kopra, kookospähkinästä saatava valkea syötävä, eikä olettamani kukkopilli.
Nyt neljästi käyny mettällä ja kerran on kettu käyny seläntakana (jäljistäpäätellen). Mites toi talvella pillitys on muilla onnistunut. Miten on kiima-aika vaikuttanut. Pillinä ollut nordic. Tuntuu tuo pilli kiinnostavan lintuja enemmän kuin kettuja =) Liekkö pillitän oikeen.

kyllä se

saattaa jotenkin vaikuttaakki,taitaa repolaisella olla muut mielessä, mutta kyllähän niitä on saatu tulemaan pillille kiima-aikaankin

vinkkeijä

olisiko täällä joku kuka voisi opastaa näin netin kautta pillityksen "salat". eli miten siihen kuuluu puhallella, kuinka usein,kuinka kovaa. itse olen kanssa kiinnostunut kyseisestä touhusta.
eikös nytte myyrii oo sikavähän ja sitte kettu o nälkäne ja syö kaikki jänikset ja sit ei oo enää jäniksii ?? oonkos oikeessa ja jäniksiihä kuuluis olla :)

Lapissa

on pillitelty muutaman kerran ilman havaintoja. Kiima-ajan piikkiin laitan, jälkiä on kyllä näkynyt. Odotellaas nämä sohjokelit hangiksi niin alkaa tapahtumaan!
juu lintuja on saanu paremmin houkuteltua kun repolaista. olin tässä yks ilta pellon laidalla pillittelees, repolaista ei näkynyt. mutta heti kun hämärä tuli nii muutto heinurit alkoi pyörimään päällä kun pillitti. mahtaakohan nordic toimia sorsapillinäkin??
mutta ei sillä kettua saa houkuteltua. istu hiljaa pellolla niin saat ketun varmemmin.
vembba:
olisiko täällä joku kuka voisi opastaa näin netin kautta pillityksen "salat". eli miten siihen kuuluu puhallella, kuinka usein,kuinka kovaa. itse olen kanssa kiinnostunut kyseisestä touhusta.

Itse viimekeväänä hankkinut Nordic Predatorin ja olisko takana viimekevään 15 reissua ja kolmekertaa sain ketun tulemaan näkösälle, tälle keväälle on 5kpl reissuja tullut tehtyä ja yhtenä iltana onnistuin saamaan kaksi kettua samaan aikaan tulemaan pillille ja toisen niistä ammuin...Itsellä ollut ainakin tapana että pellonreunat yms aukean reunaan passiin ja pilliin puhaltelua muutaman minuutin välein noin 30-45sek kerrallaan, jäniksen hätähuutoa...Muutamilta pyytäjiltä saanut neuvoa että siihen pilliin pitää puhaltaa niinkuin itsellä olis puukko mahassa, näin olen toiminut ja luotto tuohon pillin toimivuuteen on kyllä aika hyvä.
Nordic Predatorilla saa houkuteltua myös variksia. Joskus ovat tulleet tätä hätähuutoa ihmettelemään, mutta eilen kokeilin ottaa sen kumilenkin pois ja puhallin lähes siitä vipasta kohtaa niin että alahuuli painoi vähän sitä kieltä - ei kokonaan kiinni siis. Hetken tarvi puhallella niin varis tuli pörräämään ympärille :) ... Laski puuhun n.70 m päähän mut meni ohi piekkarilla :S

Ketun pyynti - mielenkiintoista

Aika usein näkee peltoaukean ketunpyyntipaikkana mutta olisko joku hakkuusektori kelpoinen asiaan. Mitäs siihen laittaa haaskalle - kalan perkuutähteet?
minä tekasin acme varispillistä kaks kettupilliä ja ihan hyvän kuulonenhan tuo on eri asia sitte se toimivuus ketulle
onko mahollista saaha haulikkohollille pillin avulla?

<< edellinen 1 2 3 4 5 seuraava >>

Takaisin ylös