|
kuka on tätä mieltä?
|
|
7.2.07 19:23
sentteri (vierailija)
|
kuka on tätä mieltä?
http://www.oikeuttaelaimille.net/www/index.ph?option=com_content&task=v iew&id=34&Itemid=65
Tämän mukaan metsästyksessä ei melkeimpä ole mitään posiitiivistä. Itse olen tätä vastaan!
Mitä esimerkiksi tapahtuisi jos hirviä ei metsästettäisi? Kannat kasvaisivat suuriksi ja tästä olisi haittaa metsänkasvatuksessa taimikkotuhojen muodossa.
Lisäksi hirvikolarien määrä kasvasisi.
Vai kuinka?
|
|
7.2.07 20:02
Varma Nakki
|
Voi HERRANJUMALA että nuo viherpipertäjät jaksaa tuosta metsästyksestä paasata. Ihmisen pitää metsästää. Ihminen on kautta aikain metsästäny ja jos joku muinanen esi-isämme olis ruennu suojelemaan eläimiä, niin se olis kyllä varmasti syöty koko mies.
Olis mukava tietää kuka on keksinyt tämän koko eläintensuojelujutun.
|
|
7.2.07 20:17
Vekkuli
|
Taasko ne on täällä aukomassa päätään josta eivät ymmärrä mitään?!!!!Voi helvetti sentään noiden viherpipertäjien kanssa painukaa siperiaan!Yhdyn kahteen edeliseen.:)Ja varma nakki.On ainakiin tietoinen siitä että monestikko olen sanonu tuosta hirven metsästyksen tarpeudesta ja monen muun riistan metsästyksen tärkeydestä.:)Mut ei vaan mene näiden viherpipertäjien kaaliin ei vaikka rautalangaa vääntää huhuhu!Tämän jälkeen en ota minä kantaa.
|
|
7.2.07 20:30
tietäjä
|
Painuisivat metsään hieromaan linimenttiä hirvien koipiin ajon jälkeen jos niin kovasti harmittaa, tai tanssimaan susien kanssa tai jotain.
Metsästäjä on ainoa viherpiiperö mitä metsä tarvitsee
|
|
7.2.07 22:09
hojo (vierailija)
|
Voi hyvänen aika kuinka pienet aivot voi ihmisellä olla. Ei sitä voi lainkaan ymmärtää kuinka oikeutta eläimille porukka on noi tyhmää ja vähäjärkistä. Weppi sivuston tekijä ei ainakaan ole tutustunut faktoihin, ku tommosta sontaa kirjottaa. Vai on hirvi metsästetty sukupuuttoon ja vesikko sitä ny ole ollu suomessa enään 20v muutenkaan. Ja taimikot pitäs aidata ketä senkin maksaisi olisko ne sit tyytyväisiäa jos mettä olis täynnä aitoja.
|
|
7.2.07 22:52
Mehtästäjä
|
Kyllä pistää tuommonen jauhanta naurattammaa hehehehhe
On tää talvi hianoo aikaa...
|
|
8.2.07 14:16
ana
|
Varma Nakki:Voi HERRANJUMALA että nuo viherpipertäjät jaksaa tuosta metsästyksestä paasata. Ihmisen pitää metsästää. Ihminen on kautta aikain metsästäny ja jos joku muinanen esi-isämme olis ruennu suojelemaan eläimiä, niin se olis kyllä varmasti syöty koko mies.
Olis mukava tietää kuka on keksinyt tämän koko eläintensuojelujutun.
HAHHAH!!! nauroin kippurassa kun luin alleviivatun textin!!! olis se ollu siellä entis aikojen metsissä rähinä kun toinen ei millään hyväksy että tapetaan muutama mammutti ja sitten se pistettäskin ite lihoiks!! menis jo kannibalismin puolelle... =D =D =D
|
|
8.2.07 14:21
tm63 (vierailija)
|
kuka on tätä mieltä
Ja paasaavat vielä haavoittuneista vesilinnuista pe....le! itse ovat piiperöt lyijyhaulit kieltäneen, sitä niittää mitä kylvää.
|
|
8.2.07 14:25
houdi (vierailija)
|
noh noh
tm63:Ja paasaavat vielä haavoittuneista vesilinnuista pe....le! itse ovat piiperöt lyijyhaulit kieltäneen, sitä niittää mitä kylvää.
ei piiperöt ole mitään kieltäneet. kyllä se kielto on muualta tullu. ei piiperöillä ole semmoista päätäntävaltaa että päättäisivät moisia. piiperöt on yleensä jotain14v tyttöjä jotka ei tiedä mistään mitään ja niillehän on helppo syöttää mitä sontaa vaan ja sitten ne uskoo että susi todellaki on kuin naapurin koira.
|
|
8.2.07 15:24
Vekkuli
|
Niinpä niin!Kyllä ei ne edes tunne kohta mitään ja muka ovat kaikki tetäviä.Tuskin nämä viherpiipertäjät on mitään faktaa edes lukeeneet mistään kun jauhaavat ei mitään muuta!Muka hirvi sukupootoon häviny hahahah! voi hyvä isä näiden kanssa!Tämä se on etteivät tiedä yhtään mitään koko metsästyksestä!Toivon mukaan minun lapsista ei tule samalaisia kun näistä viherpiiperoista!
|
|
8.2.07 16:36
tietäjä(PRKL:een kirjautuminen!) (vierailija)
|
Nuo kaikki viherpiiperöt ovat eläneet elämänsä jossain kerrostalolähiössä. Tuollaisessa ympäristössä ei ihminen ole vielä sopeutunut elämään vaan se tuottaa lähes aina vaurioita käyttäytymiseen, ihminen on kehittynyt elämään metsässä ja/tai ainakin syömään lihaa. Jos ihminen olisi valinnut kasvissyöjän tien aivan lajimme ensiaskelilla, olisimme nyt ravintoketjussa kauriiden ja peurojen tasolla, jos tämä on viherpiiperöiden tavoite/periaate niin olen äärimmäisen huolissani. Miksi hemmetissä ihmisen pitäisi syödä kaalia ja unohtaa metsästys? Hirvikantakin oli pohjalukemissa vielä 1900-1950 luvuilla mutta metsästäjien riistanhoidon ansiosta niitä on nyt huomattavan paljon, samoin tekemämme talviruokinta on pelastanut monta eläinpopulaatiota alueilta joissa ruokaa on talvella niukasti. Ja mitä aktivistit ovat saaneet aikaan? No, minkkikanta ainakin on kasvanut huimasti, tästä syystä vesilinnut ja metsäkanalinnut ovat pulassa. Ja arvatkaapa ketkä saavat hoitaa tämänkin ongelman, Me, metsästäjät korjaavat luonnossa ne epätasapainot mitä aktivistit ja monet muut tekijät aiheuttavat, miten ne perkeleet kehtaavat vielä käydä metsästystä vastaan? Miten luonnolle kävisi ilman meitä? Vesi-ja metsäkanalinnut katoaisivat monilta alueilta minkkien takia, jänispopulaatiot menehtyisivät tauteihin jne. Lisäksi hirvikolarit nousisivat pahoihin lukemiin, ja viherpiiperöt luulevat että valtiolta liikenisi rahaa riista-aitojen pystyttämiseen koko maan isoille teille, tuskin, valtiolta ei heru rahaa edes tasoristeyksien turvaamiseen.
|
|
8.2.07 16:37
tietäjä
|
Selvitys
Minä siis kirjoitin tuon yläpuolella olevan viestin, saisivat tehdä jotain tuolle kirjautumiselle...
|
|
8.2.07 16:43
sentteri (vierailija)
|
Eilen, 20:17
Vekkuli
Taasko ne on täällä aukomassa päätään josta eivät ymmärrä mitään?!!!!Voi sentään noiden viherpipertäjien kanssa painukaa siperiaan!Yhdyn kahteen edeliseen.:)Ja varma nakki.On ainakiin tietoinen siitä että monestikko olen sanonu tuosta hirven metsästyksen tarpeudesta ja monen muun riistan metsästyksen tärkeydestä.:)Mut ei vaan mene näiden viherpipertäjien kaaliin ei vaikka rautalangaa vääntää huhuhu!Tämän jälkeen en ota minä kantaa.
Vekkuli.
Tarkotus ei ollut aukoa päätä vaan virittää vähän keskustelua,kun tuon kyseisen sivun löysin :) Metsästän itekkin joten samaa mieltä ollaan.
|
|
8.2.07 16:59
Vekkuli
|
santerille
En minä edes sinua tarkoittanutkaan.:)Kun luvin sen jutun niin ajattelin antaa hiukan takasin.:)Ei niiden jutuissa ole päätä ei häntää ja eipä tainu yksikään heidän jutussa pitää paikaansa.Mut sainpahan makeat naurut kun luvin näiden niin sanottujen eläintenystävien läpätyksen.:DMissähän ne on oiken oppineet taista soopaa voi hyvä sylvi sentään.:D
|
|
8.2.07 17:26
Vekkuli
|
Santeri.Kyllä ollaan samaa mieltä kuten sanoit.:)Ja tiedän että moni muukiin metsästäjä on miedän kanssa samaa mieltä.:)Mut eikö sinua naurattanu kun luvit eilen tuon löytämäsi jutun?Siis törkeetä panettelua meittä metsästäjiä kohtaan mut saavat ainakiin maistaa omaa lääketään.:D
|
|
8.2.07 17:27
sentteri (vierailija)
|
Vekkulille
Noniin, selvisipä tämäkin :)
|
|
8.2.07 17:39
Vekkuli
|
sentterille
Kuin niin selvis?Mut on sentään hyvä kun joku on samaa mieltä kun minä kuten sinä.:)Mut minkä takia ne ei mene kiinaan tekeemään noita ilkeilyään esim:Päästtämään jotain hemmetin minkkiä vapaas?Ja kuka makasaa heidän aiheuttamat vahingot kun ne tekee näitä typeriä turkistarha iskuja joka on typerintä mitä voi tehdäkään itehän ne aiheuttaa eläimille kärsimystä!Mitäpä olet tästä mieltä?
|
|
8.2.07 17:55
tietäjä
|
Heh...jaksokohan kukaan lukea tuota minun tekstiä, sori jos tuli liian pitkä mietintä/filosofiointi mutta oli pakko.
|
|
8.2.07 18:31
Vekkuli
|
Tietäjä.Jaksoin ainakiin minä ja puhut muuten totta!No on ainakiin faktaa jotka kirjoitit.:)Hyvä tietäjä saat sata pistettä ja kuuskymentä papukaja merkkiä.:)Mut eipäs ole kukaan minun jutuille antanu muutakun risuja.Vaikka totta olen sanonutkiin.:(
|
|
8.2.07 18:38
sentteri (vierailija)
|
Nimenomaan! Minä se en tajua mitä niitten tarhaiskujen tekijöiden päässä liikkuu! Ne minkithän tekee vaan tuhoja siellä luonnossa. sitä tekstiä sieltä sivulta en viitsinyt lukia edes loppuun asti.
Ja Tietäjä sinunkin puheenvuorosi on kyllä luettu :)
|
|
8.2.07 19:30
Vekkuli
|
Ei olis kyllä minulakaan mielli tehny lukea sitä mut ajattelin vaan lukasta että mitä ne siitä höpisee.Turkistarhaus on ammatti ja siitä se saa voita leivän päälle jos nää eläinaktivistit tajuaa mitä tällä tarkoitan niin se on heidän tulon lähde!En tarkoita sentteriä enkä montaa muutakaan vaan näitä jotka näitä tollon töitään tekee heitä tarkoitan!Minulla on oma ammatti ja olen onnelinen siitä ja niin olis turkistarhaajatkiin jos eivät nää aktivistit menis pelleillemään sinne!Ja kuinka monen euron vahngon saavat tarhaajat joutuu maksamaan teidän typeerytänne?Aika paljon.Ja ketkä maksaa vahngot yhteiskunta!Miettikeepäs vähän.Sentteri ja moni muukiin saa vastata tähän.:)Mut viherpiipertäjät saatte miettiä.
|
|
8.2.07 20:17
tietäjä
|
Sentteri, meinasinkin lähinnä sitä että pitäisikö poistaa tuollainen tunteenpurku, ihan kuin olis terapeutille avautunu...
Toisaalta, täällähän minä olen nimimerkin takana piilossa joten kai sitä voi vähän itteään nolatakkin, tekee vain hyvää ;D
|
|
8.2.07 21:14
Vekkuli
|
Vai tunteenpurku?Kyllä minä ainakiin tajuan että purat kiukka noihin viherpiipertäjiin.:)Saavatpas ainakiin meiltä kylmää kyytiä.:DJa iste asiassa istepähän hölmöileevät joka on aika nauretavaa touhua.Ja minun ikä on taas varmaan lisääntyny sadalla vuodella näiden viehrpiipertäjien hölmöillyn taka.:DMut itsepähän nolaavat istensä !
|
|
8.2.07 22:35
tietäjä
|
Juu, kun tuota viherpiiperöiden tekstiä lukee niin ensin tulee silmitön viha ja sitten alkaa huvittamaan koko puhe. Mutta kyllähän tuo tuollainen propaganda vaikuttaa heikkomielisiin kaupunkilaisnuoriin, ei tuolle "liikkeelle" ainakaan hirveätä väestön vähentymistä voi ennustaa, huolestuttava kävijämääräkin tuolla viherpiiperöiden foorumilla.
|
|
8.2.07 23:21
sentteri
|
Minua ainakin lähinnä huvittaa tuo homma!Mutta sitten ku alkaa tulla tarhaiskuja. Ja jos pyydykset säretään jne. Alkaa siinä päässä keittää jo rauhallisemmallakin kaverilla.
Mutta esimerkiksi kaupunkilaisnuoret. Mitä ne tietää ylipäätään metästyksestä ja metästyksen tarkotuksesta? Eivätpä taia paljoa tajuta.
|
|
|