|
kuinka moni harrastaa talvi ruokintaa ?!
|
|
3.12.06 14:59
jukii (vierailija)
|
kuinka moni harrastaa talvi ruokintaa ?!
kuinka moni harrastaa talvi ruokintaa kertokaa missä aluella harastatte ?! millä ruokitte esim:kuivalla heinällä. ?
|
|
3.12.06 18:22
metsästäjä- (vierailija)
|
Eikös jokaisen metsästäjän velvollisuuksiin kuuluisi ruokinta ja riistanhoito jollakin tavalla... Minä hoidan yhtä ruokinta paikkaa, jossa hirvieläimet ja jänikset käyvät syömässä viljan ohella juureksia ja lehtikerppuja
|
|
3.12.06 23:32
jukii (vierailija)
|
Lainaus: 03.12.2006 klo 17:22 metsästäjä- kirjoitti Eikös jokaisen metsästäjän velvollisuuksiin kuuluisi ruokinta ja riistanhoito jollakin tavalla... Minä hoidan yhtä ruokinta paikkaa, jossa hirvieläimet ja jänikset käyvät syömässä viljan ohella juureksia ja lehtikerppuja olen samaa mieltä jos ei talvi ruokintaa harrasta tai jostain muusta syystä niin tekkee vaikka rehujuurikas pellon .. minä harrastan talvi ruokintaa ja kesällä teen pienen pellon rehujuurikas mutta enemmän harrastan talviruokintaa !!
|
|
4.12.06 15:33
metsästäjä- (vierailija)
|
Ikävä kyllä, niitäkin metsästäjiä on jotka käyvät vain metsästelemässä... eivätkä osallistu millään tavalla riistanhoitoon ja ruokintaan...
|
|
4.12.06 17:57
ana (vierailija)
|
|
|
4.12.06 18:11
Mehtästäjä (vierailija)
|
Mää tekisin jos olis peltoo
|
|
4.12.06 18:12
Mehtästäjä (vierailija)
|
Syökö ne muuten kauraa siis jänikset?
|
|
4.12.06 18:18
metsästäjä- (vierailija)
|
Enpä oikeen tiedä... me teimme viime keväänä ruokintapaikan yhteyteen pienen riistapellon johon viljelimme kauraa... Peuroille ainakin kaura kelpaa...
|
|
4.12.06 18:20
ana (vierailija)
|
|
|
4.12.06 20:03
metsästäjä- (vierailija)
|
enpä usko, et jänikset koskee kauraan, jos on vaan haapoja ja heinää tarjolla
|
|
4.12.06 20:24
vekkuli (vierailija)
|
Voi ne kauraa syyvä jos kova nälkä iskee.Ainakiin syksyllä kun puimurilla ajelee pellolla niin on ainakiin rusakoita kaurapellossa.  Metsäjänis taitaa olla eneepmi heinän ja haapojen syöjiä.
|
|
6.12.06 20:04
jukii (vierailija)
|
Lainaus: 04.12.2006 klo 19:24 vekkuli kirjoitti Voi ne kauraa syyvä jos kova nälkä iskee.Ainakiin syksyllä kun puimurilla ajelee pellolla niin on ainakiin rusakoita kaurapellossa.  Metsäjänis taitaa olla eneepmi heinän ja haapojen syöjiä. olen samaa mieltä !
|
|
7.12.06 18:51
metsästäjä- (vierailija)
|
Ruokkiikos joku teeriä? Onkos se kannattavaa? Mitäs ne syö?
|
|
8.12.06 23:12
vekkuli (vierailija)
|
En minä ainakaan ole teeriä ruokkinu,viellä ainakaan.Mut kauriita ja jäniksiä kyllä.
|
|
12.12.06 13:51
Ruokkija (vierailija)
|
Ite harrastan lähinnä pikkulintujen ruokintaa. Mutta keltasirkuille tarkoitettu kaura-automaatti on niin matalalla että rusakot yltää syödä siitä. Elikkä ainakin rusakot syövät kauraa oikein mielellään. Ja vielä keväälläkin, kun pihapellossa jo nurmi vihertää. Siis syövät kauraa vaikka muutakin olisi tarjolla. Metsäjäniksestä minulla ei ole varmaa kauran syöntihavaintoa. Niitäkin pihapiirissä liikkuu, mutta vasta pimeän tultua, liiketunnistimellinen pihavalo paljastaa ne. Valo ei kuitenkaan näytä ruokintapaikalle, joten en tiedä käyvätkö kauralaatikolla. Toisaalta, miksi ne muuten pihassa liikkuisivat?
|
|
12.12.06 16:09
vekkuli (vierailija)
|
Tuosta rusakosta senverran että ne syö omenapuun kuoria ja oksia.Meltä söi rusakot kaikki omenapuut.Jos laitto verkon niin sitten lähti oksat niistä.
|
|
16.12.06 16:28
jukii (vierailija)
|
Lainaus: 12.12.2006 klo 12:51 Ruokkija kirjoitti Ite harrastan lähinnä pikkulintujen ruokintaa. Mutta keltasirkuille tarkoitettu kaura-automaatti on niin matalalla että rusakot yltää syödä siitä. Elikkä ainakin rusakot syövät kauraa oikein mielellään. Ja vielä keväälläkin, kun pihapellossa jo nurmi vihertää. Siis syövät kauraa vaikka muutakin olisi tarjolla. Metsäjäniksestä minulla ei ole varmaa kauran syöntihavaintoa. Niitäkin pihapiirissä liikkuu, mutta vasta pimeän tultua, liiketunnistimellinen pihavalo paljastaa ne. Valo ei kuitenkaan näytä ruokintapaikalle, joten en tiedä käyvätkö kauralaatikolla. Toisaalta, miksi ne muuten pihassa liikkuisivat?
uskon että rusakot söyvät kauraa koska ne vierailevat sinun pihallasi !
|
|
16.12.06 16:29
jukii (vierailija)
|
voisit vaikka laittaa kokeiluksi johonki tasalle paikalla johon ei sataisi lunta 
|
|
16.12.06 16:30
jukii (vierailija)
|
|
|
16.12.06 16:44
Kimppa (vierailija)
|
mie ainakin vien syöttöautomaatille suolattuu heinää, omeniä, leipää ja kaura/herneseosta
|
|
16.12.06 17:10
sorsastaja (vierailija)
|
jäniksille kelpaa hyvin kaadettu haapa ja jos ei oo parempaa tarjolla niin pajuki kelpaa. heiniä ne myös syö ja ns."nuolukiveä". heti jos tänä vuonna talvea tulee niin täytyy jänöjä ruokkia
|
|
2.1.07 15:26
mansikka (vierailija)
|
kysäisin tällästä asiaa että, jos peuroja ruokkii kauralla niin pitääkö ne kaurat olla mielellään litistettyjä?? ja millanen automaatti olis hyvä?
|
|
10.1.07 18:43
Vekkuli
|
Kunhan ei ole niin sanottua hukkakauraa
Kelepoo!Kunhan vaan ei ole sellainen jossa on tähkän tapaista niissä kauroissa se saataa tappaa sen elukan.:)
|
|
29.8.07 11:52
löytyy (vierailija)
|
tuleeko teeri helposti ruokinta automaatille?
|
|
13.3.08 12:59
Syns
|
Mökin pelloille hirville ruokaa ja sitten metsäkauriit syövät porojen kanssa samasta paikasta ja jäniksille kaadetaan haapoja
|
|
|