Osallistuminen Erä-lehden keskusteluun vaatii nimimerkin, jonka saat rekisteröitymällä. Omalla nimimerkillä voit osallistua keskusteluihin, avata uusia aiheita, lisätä kuvia ja käyttää allekirjoitusta viesteissäsi. Keskustelujen lukeminen on edelleen mahdollista myös ilman kirjautumista palveluun.
|
metsästysjousi
|
|
16.11.06 08:27
jaahas (vierailija)
|
viellä voisin lisätä että tuo pse nova on melko suosittu jousi ja menee alle 500 kevyesti varusteineen mutta jousessa on tosi tärkeä se kahva ja yleensä on hyvä jos se kahva on kapea niinkuin hoyt jousissa mutta pse novassa se on melko paksu ja kömpelö. mutta jos se jousi kuitenki istuu niinku hanska käteen niin siinä ihan kelpo jousi. ja kun kokeilet jousia niin jousta ei puristeta ammuttaessa vaan se nojaa peukalon juureen ja sormet on suorana. erillinen remi pitää sen kädessä ettei lennä maahan kun on ampunu.
|
|
16.11.06 09:20
avu (vierailija)
|
Ja vielä kahvasta, jos on mahdollista, niin valitse puukahva.
Puu on mukavan pehmeä/lämmin kädessä.
|
|
16.11.06 09:31
avu (vierailija)
|
Ja vielä nuolista, valitse mahdollisimman kirkkaan väriset nokit ja sulat, nuoli löytyy paljon helpommin.
Minullakin oli pari nuolta hukassa talven yli,(ammuin mökin pihalla) ja aina kun oli aikaa kävin etsimässä, ja löytyivät lopulta, noiden värien ansiosta.
Monesti nuoli on lähempänä, siitä missä sen kuvittelee olevan.
Toisaalta halpa metallin paljastin voisi olla hyvä apuväline nuolen haussa.
|
|
16.11.06 09:38
joku (vierailija)
|
Lainaus: 16.11.2006 klo 08:31 avu kirjoitti Ja vielä nuolista, valitse mahdollisimman kirkkaan väriset nokit ja sulat, nuoli löytyy paljon helpommin.
Minullakin oli pari nuolta hukassa talven yli,(ammuin mökin pihalla) ja aina kun oli aikaa kävin etsimässä, ja löytyivät lopulta, noiden värien ansiosta.
Monesti nuoli on lähempänä, siitä missä sen kuvittelee olevan.
Toisaalta halpa metallin paljastin voisi olla hyvä apuväline nuolen haussa.
kyllähän se metallin paljastin on ihan hyvä väline ALUMIINI nuolia etsissä mutta hiilikuituisia sillä ei löydä
|
|
16.11.06 09:54
avu (vierailija)
|
Lähes aina nuolen kärki on terästä.
|
|
16.11.06 16:41
erikoismies (vierailija)
|
mutta vielä saako 200e kelvollisen taljajousen
|
|
16.11.06 16:50
jaahas (vierailija)
|
sulitus laite on kyllä hyvä ostaa. hyvä semmoinen on 30e. aina niitä sulkia irtoaa. mulla on samat nuolet metsällä ja taulu ammunnassa. kyllä ne lentää samalla lailla ku etsii sopivan painoiset kärjet. tosin tauluammunta on mulla vaan kesällä ja syksyllä ammutaan metsällä. ja metallin ilmaisimella mieki etin hiilikuitunuolet. muutaman alumiini nuolen ostin ja kerran olen niillä ampunut. roskiin meni kaikki. en voi kelleen suositella niitä. vaan hiilikuitua.
|
|
16.11.06 16:51
jaahas (vierailija)
|
Lainaus: 16.11.2006 klo 15:41 erikoismies kirjoitti mutta vielä saako 200e kelvollisen taljajousen
et ainakaan uutta kelvollista saa tuohon hintaan. johan hyvä jänne maksaa jo tuon. mutta kato käytetty metsästys jousi. voi olla vähän ammuttu jos on kyllästyny omistaja siihen hommaan. mutta kato kuitenki onko jänne missä kunnossa ja onko se annettu kuivua pilalle.
|
|
16.11.06 17:29
erikoismies (vierailija)
|
mutta eihän mulla kannata tilata mistään ekaa jousta asun kainuussa niin varamaan kannattaa ostaa oulun jousimetsästysliikkestä vai ?
|
|
16.11.06 18:10
jaahas (vierailija)
|
se oulun pediarsery kannattaa kiertää kaukaa. suosittelevat juuri sitä yhtä ainoaa joka siellä löytyy ja mitään tietoa ei siellä ole nuolen mitoista tai mistään.
|
|
16.11.06 21:12
erikoismies (vierailija)
|
näinköhän. mistä tiiät. ja ei kehtais mistään hesasta lähtee ehtimään
|
|
16.11.06 22:15
jaagas (vierailija)
|
on tullu muutamankerran asioitua kyseisessä puljussa. soitinki sinne että olen ostamassa taljaa ja sovittiin että tulen katsoon niin ei siellä ollu kuin yksi jousipyssy ja se ei miellyttäny. silti yritti väkisin saada tehtyä kaupat siitä. sitten soitin ammatti ihmiselle ja jousen tilasin näkemättä sitä edes. ja paljo halvemmalla kuin mitä oulussa olis maksanut sama jousi.
|
|
16.11.06 22:41
erikoismies (vierailija)
|
eipä sitä tiedä minkälainen sen pitäis olla pituus ja jäykkyys ku tilaa ja mistä tilasit netistä vai lehestä jos netistä sano linkki.
|
|
17.11.06 16:48
soita tonne (vierailija)
|
tuolta saat neuvoja ja jousia. soita sille niin selviää varmasti asiat http://www.jousiammunnanttv.fi/index.php?pageid=6&lang=fi
|
|
17.11.06 19:23
erikoismies (vierailija)
|
niin mut ekaa joustahan ei kannata tilata puhelimitse
|
|
17.11.06 22:33
soita tonne (vierailija)
|
miksi ei. jos pääsee kokeileen jonku toisen jousta niinku minä ja siinä mitattiin minun vetopituus. ei ollu jousen tilaaminen vaikeaa. paunoja kannattaa olla jotin 50-60. ja varsinki jos ostaa kerralla hyvän. niin kyllä sen uskaltaa tilata.
|
|
17.11.06 22:38
erikoismies (vierailija)
|
no niin mutta riippuu jousityypistä ja merkistä minkälainen pituus
|
|
17.11.06 22:41
erikoismies (vierailija)
|
mistä muuten tilasit. jos netistä sano linkki. ja sano muitakin linkkejä vai lehestäkö ja sano lehtiä missä kerrotaan aiheesen liittyviä juttuja ja josta voi tilata
|
|
17.11.06 23:01
älyä jo (vierailija)
|
etkö sie pässi osaa lukea. olen linkin laittanu jo kahdesti. ja siinä on muitaki http://www.kolumbus.fi/sherwoodshop/http://www.merrysport.fi/hinnasto.asp
|
|
17.11.06 23:11
joku (vierailija)
|
toi merrysportin hinnasto on ikivanha eikä pidä läheskään paikkaansa. aja sinne itse katsomaan
|
|
18.11.06 10:31
erikoismies (vierailija)
|
ite oot voe skeba diyyy luuletko että ajan 800km jousen takia. ja ei kannata tilata puhelimitse. hiton diy
|
|
18.11.06 11:02
joku (vierailija)
|
[url]http://jousella.net/linkit.php?viewCat=9
siinä on pari netti kauppaaa
|
|
18.11.06 11:02
joku (vierailija)
|
|
|
18.11.06 11:03
joku (vierailija)
|
Lainaus: 18.11.2006 klo 10:02 joku kirjoitti [url]http://jousella.net/linkit.php?viewCat=9 oho ei tullut linkkiä
siinä on pari netti kauppaaa
|
|
18.11.06 12:06
eikhöö (vierailija)
|
Lainaus: 18.11.2006 klo 09:31 erikoismies kirjoitti ite oot voe skeba diyyy luuletko että ajan 800km jousen takia. ja ei kannata tilata puhelimitse. hiton diy
kyllä sen voi puhelimitse tilata. selvität vain mikä on sinun vetopituus ja kyselet vähän kokemuksia jousista ja varsinki siitä kahvasta että onko leveä. jos on kapea kahva niin se kyllä sopii joka kouraan ja ei se ihan onneton ole vaikka kahva olisi mikä tahansa. ja jos ei kokemusta ole jousesta niin ei siinä paljo rikastu vaikka niitä kädessä piteleeki. kyllä nykyään on jousi kun jousi ihan semmoinen että osuu sillä.
|