|
iskukoukuista
|
|
6.10.06 14:59
uistelia (vierailija)
|
iskukoukuista
kunka syvälle iskukoukut täytyy laittaa ja onko sellainen paikka hyvä josta tulee paljon pikku-ahvenia.
|
|
6.10.06 17:31
VanHelsing (vierailija)
|
Siis puhutko nyt talvipyynnistä?
|
|
12.10.06 17:32
uistelia (vierailija)
|
Lainaus: 06.10.2006 klo 17:31 VanHelsing kirjoitti Siis puhutko nyt talvipyynnistä?
jep.
|
|
13.10.06 09:01
Veljmies (vierailija)
|
Haukia pyydettäessä iskukoukku kannattaa laittaa näkösyvyydelle, siis sille syvyydelle, jossa se juuri ja juuri vielä erottuu avannosta katsottaessa. Tämä tarkoittaa yleensä sitä, että kuokut laitetaan syvässäkin vedessä melko lähelle pintaa, 2 - 4 m veden kirkkaudesta ja lumitilanteesta riippuen. Luokille kannattaa laittaa purkulankaa niin paljon, että koukkuun tarttunut hauki pääsee laskeutumaan pohjaan - ei kuitenkaan paljon tätä enempää, jottei lanka kierry kiviin yms..
Madetta varten koukut laitetaan ihan pohjan tuntumaan eikä purkulankaan tarvita ollenkaan.
|
|
13.10.06 14:46
uistelia (vierailija)
|
|
|
8.11.06 23:25
kalle (vierailija)
|
Tere. itse olen kalastanut iskareilla talvisin. suosittelen. särki ollut selvästi paras täky.. kalapaikallani vettä n.4.5m älä laske iskareita pohjaan! max 2m jään alle! itse olen saanut isoja haukia.. enkkani 11.3kg.. mateet voivat kiusata, jos lasket pohjaan... välivedestä olen saanut.. Vinkki: kun koukkaan rautalangalla, ja se tapaa tyhjää, se on hyvä merkki, olen huomannut että iso hauki nousee jään alle, kun on koukkuun langennut. ole varovainen kun kairaat, naru voi olla heti jään alla, älä siis "pumppaa" avantoa tyhjäksi, nosta kaira HETI kun se puhkaisee jään.. Laita koukut vasta keväällä rannoille, kokeile rohkeasti pakkojen reunoilta alku ja keskitalvelta.. kokeile!
|
|
9.11.06 13:29
Järjenjättiläinen (vierailija)
|
Iskukoukulla saa muuten kesäisinkin hyvin haukia. Koukku seipään nenään roikkumaan johonkin kaislikon laitaan elävä särki syöttinä(kuollutkin käy,muttei yleensä niin hyvä). Kesäisin koukku vain taytyy kokea usein(mielellään aamuin illoin ja kuumina päivinä päivälläkin).
|
|
9.11.06 15:57
uistelia (vierailija)
|
Lainaus: 08.11.2006 klo 22:25 kalle kirjoitti itse olen saanut isoja haukia.. enkkani 11.3kg..
aikas mahtavan kokoinen,kun virvelilläkin olen saanut vain 4 kilosen. Minkä kokoinen särki koukussa oli kun se iso kala oli siinä kiinni,oletko muuten koskaan menettänyt yhtään iskukoukkua hauen hampaisiin.
|
|
11.11.06 10:30
kalle (vierailija)
|
Terve uistelija. joo olen huomannut, että isommalla särjellä tuppaa saamaan komeampia haukia. en nyt tarkasti muista sen särjen kokoa.liian iso särki laukaisee itse koukun, se on ainoa yläraja! Olen menettänyt muutamia koukkuja, en paljoa, osa on päässyt kietoutumaan johonkin pohjassa, ja kerran ilmeisesti oli naru jäätynyt jään alareunaan kiinni, ja en saanut kalaa ylös. kerran olen kairannut narun poikki, kun on ollut huono säkä. sen jälkeen olen aina laskiessa tehnyt jo koestusavannon valmiiksi! Kaverinikin on pitänyt koukkuja samalla alueella, ja kerran hän nosti lauenneen iskarin, joka oli vääntynyt aivan luonnottomaksi, ilmeisesti isompi hauki.. paikka on muuten Sääksjärvi, tampereen ja lempäälän rajalla..
|
|
11.11.06 12:41
supin metsästäjä (vierailija)
|
kalle minä asun lempäälässsä ja käyn myös sääksijärvel fisul
|
|
11.11.06 16:10
kalle (vierailija)
|
moro supinkalastaja. oletkos sanut sääksistä kaloja? ennen sain hyvinkin pilkillä talvella, mutta enää en ole saanut, paitsi iskareilla niitä haukia. erikoinen järvi, kun särkiä on vaikeampi saada, kuin itse haukia, ja se on tosi.. itse käyn tampereen puoleisessa päässä järveä, siinä rajasaaren tuntumassa. oletko kesällä saanut? mulla vene käytössä, mutta silti en ole kovin hyvin onnistunut..
|
|
12.11.06 15:36
uistelia (vierailija)
|
Lainaus: 11.11.2006 klo 09:30 kalle kirjoitti Terve uistelija. joo olen huomannut, että isommalla särjellä tuppaa saamaan komeampia haukia. en nyt tarkasti muista sen särjen kokoa.liian iso särki laukaisee itse koukun, se on ainoa yläraja! Olen menettänyt muutamia koukkuja, en paljoa, osa on päässyt kietoutumaan johonkin pohjassa, ja kerran ilmeisesti oli naru jäätynyt jään alareunaan kiinni, ja en saanut kalaa ylös. kerran olen kairannut narun poikki, kun on ollut huono säkä. sen jälkeen olen aina laskiessa tehnyt jo koestusavannon valmiiksi! Kaverinikin on pitänyt koukkuja samalla alueella, ja kerran hän nosti lauenneen iskarin, joka oli vääntynyt aivan luonnottomaksi, ilmeisesti isompi hauki.. paikka on muuten Sääksjärvi, tampereen ja lempäälän rajalla..
tiedän paikan asun itse aika lähellä,tuleeko siellä pilkillä muuten hyvin kalaa esim.ahvenia ja särkiä ja minkä kokoisia mahtaa olla.Voisi käydä joku päivä kokeilemassa unhan jäät ensin tulee.
|
|
12.11.06 17:08
Antti (vierailija)
|
Moro Kalle tais tänään jäädä tuo kalastus...ruppee tulemaan jo pimiä! mut vois kattoo ens viikonloppuna ku ois aikoo ja jos vaikka saatas jää tilanne paremmaksi...niin vois kokeilla ne iskukoukut ja pilikkii siinä sivussa.
|
|
12.11.06 18:02
kalle (vierailija)
|
tere uistelia. kyllä olen saanut ennen isojakin ahvenia sääksistä, mutta en viimevuosina.. ojittivat suot sääksjärven takaa, se on varmasti vaikuttanut veden happamuuteen, kun suovedet on valunut alas sääksiin pari kolme ojaahan sieltä tulee, kaitajärvestä ja kortejärvestä esim.. en tosin ole tosissani kokeillutkaan ahventa vuosiin, voisihan sen tehdä..
|
|
12.11.06 18:18
supin metsästäjä (vierailija)
|
määä oon paaasias käyny pääasias kesäl sääksil kalas muutamia haulia ja ahvenia tullu  muutenolin pilkillä enkä saanuy yhtään särkeee niin laitoin toin ahvenen iskariin kun tänään kävin kattomas niin se ahven oli ihan musta
|
|
12.11.06 20:02
kalle (vierailija)
|
Lainaus: 12.11.2006 klo 17:18 supin metsästäjä kirjoitti määä oon paaasias käyny pääasias kesäl sääksil kalas muutamia haulia ja ahvenia tullu  muutenolin pilkillä enkä saanuy yhtään särkeee niin laitoin toin ahvenen iskariin kun tänään kävin kattomas niin se ahven oli ihan musta  -niin, olitko sääksjärvellä, ja paljonko oli jäätä?
|
|
13.11.06 15:02
mihko (vierailija)
|
Mateelle ei koko kalaa, ahvenen ja särjen palat toimii.
|
|
21.11.06 21:21
kalaville (vierailija)
|
Viime talvena piti tota iskukoukku hommaa kokeilla mutta se tyssäs siihen etten saanut särkiä syötyksi. Eli miten saa särkiä talvella? Kesällä niitä on kyllä ihan runsaasti paikka Haukivesi Saimaa Josko tänä talvena iskari hommakin sitten onnistuis.
|
|
21.11.06 21:45
erikoismies (vierailija)
|
Lainaus: 13.10.2006 klo 09:01 Veljmies kirjoitti Haukia pyydettäessä iskukoukku kannattaa laittaa näkösyvyydelle, siis sille syvyydelle, jossa se juuri ja juuri vielä erottuu avannosta katsottaessa. Tämä tarkoittaa yleensä sitä, että kuokut laitetaan syvässäkin vedessä melko lähelle pintaa, 2 - 4 m veden kirkkaudesta ja lumitilanteesta riippuen. [i][i][i][i][i][i][i][i][i][i][i]Luokille[/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i] kannattaa laittaa purkulankaa niin paljon, että koukkuun tarttunut hauki pääsee laskeutumaan pohjaan - ei kuitenkaan paljon tätä enempää, jottei lanka kierry kiviin yms..
Madetta varten koukut laitetaan ihan pohjan tuntumaan eikä purkulankaan tarvita ollenkaan.
mitä tuo luokille tarkottaa
|
|
21.11.06 21:46
erikoismies (vierailija)
|
pitääkö tyhjää siimaa laittaa yhtään
|
|
23.11.06 10:58
kalaville (vierailija)
|
Lainaus: 21.11.2006 klo 20:45 erikoismies kirjoitti Lainaus: 13.10.2006 klo 09:01 Veljmies kirjoitti Haukia pyydettäessä iskukoukku kannattaa laittaa näkösyvyydelle, siis sille syvyydelle, jossa se juuri ja juuri vielä erottuu avannosta katsottaessa. Tämä tarkoittaa yleensä sitä, että kuokut laitetaan syvässäkin vedessä melko lähelle pintaa, 2 - 4 m veden kirkkaudesta ja lumitilanteesta riippuen. [i][i][i][i][i][i][i][i][i][i][i]Luokille[/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i] kannattaa laittaa purkulankaa niin paljon, että koukkuun tarttunut hauki pääsee laskeutumaan pohjaan - ei kuitenkaan paljon tätä enempää, jottei lanka kierry kiviin yms..
mitä tuo luokille tarkottaa Se on siima varasto. On jälttämätön tossa iskukoukku kalastuksessa. Katso tuolta http://cat.teho.net/software/kalastuskolmio/e-cat/?sid=&mother=5&gr oup=00000037&level=2&prod_id=00000332
|
|
23.11.06 15:29
KALLE (vierailija)
|
Lainaus: 21.11.2006 klo 20:21 kalaville kirjoitti Viime talvena piti tota iskukoukku hommaa kokeilla mutta se tyssäs siihen etten saanut särkiä syötyksi. Eli miten saa särkiä talvella? Kesällä niitä on kyllä ihan runsaasti paikka Haukivesi Saimaa Josko tänä talvena iskari hommakin sitten onnistuis. ' särkikaloille on saatavilla houkutus mäskiä, sitä saa alan kaupoista, ja voi myös tehrä itte. toimii.
|
|
1.12.06 21:12
kalamies (vierailija)
|
Kannattaa pakastaa syöttejä jo kesällä. Olen itse kokeillut pakastettuja syöttejä ja hyvin tuntuivat toimivan.
|
|
1.12.06 21:33
jukii (vierailija)
|
mie olen saanu kesä pyynnillä 8 kilosen oli se mukava vetää veneeseen
|
|
7.12.06 20:42
KALLE (vierailija)
|
Lainaus: 01.12.2006 klo 20:12 kalamies kirjoitti Kannattaa pakastaa syöttejä jo kesällä. Olen itse kokeillut pakastettuja syöttejä ja hyvin tuntuivat toimivan.
Teve. iiItse en ole oikein saanut kuolleella täyllä, mitä kalaa käytät? anna vinkkejä, miten lataat täyb, normaalistikko vaan, vaikka pakastettu kala kyseessä? Tairankin kokeilla joskus..
|
|
|