Keskustelu

Rekisteröidy tästä
Unohtuiko salasanasi?

Hae keskusteluista

Osallistuminen Erä-lehden keskusteluun vaatii nimimerkin, jonka saat rekisteröitymällä. Omalla nimimerkillä voit osallistua keskusteluihin, avata uusia aiheita, lisätä kuvia ja käyttää allekirjoitusta viesteissäsi. Keskustelujen lukeminen on edelleen mahdollista myös ilman kirjautumista palveluun.

onko Fireline hyvä siima?

<< edellinen 1 2

Kuitusiimat

Kuitusiimojen käyttöikä riippuu paljon kalastustyylistä ja kalastettavien paikkojen luonteesta. Kivikkoiset matalat rannat tai karikot syövät siiman käyttökelvottomaan kuntoon nopeasti. Pohjatärpit kivien taakse ovat pahimpia. Onneksi useimmiten selviää sillä kun poistaa metrin tai pari siiman kärjestä. Myös vioittunut vaparengas tekee kuitusiimasta selvää jälkeä. Keväällä eräästä vavasta oli huomaamatta kärkirengas haljennut ja heiton aikana kuului mukava rahina kun siima purkautui ulos. Siima meni vaihtoon heti ensimmäisen heiton jälkeen.

Monofiilisiimat kestävät kulutusta ja rankkaa käyttöä usein huomattavasti kuitusiimoja paremmin, siitä huolimatta kuitusiimoilla pärjää hyvin kun niistä pitää huolen. Siis lyhentää tai vaihtaa kokonaan riittävän usein. Toimenpiden mikä kuitusiimoilla tulee eteen valitettavasti huomattavasti tiheämpään kuin monofiilisiimoilla. Kallista tai sitten ei jos viehemenetykset vähenevät.

Ja kuitusiimoissa on eroja, eli kavereiden vinkkejä kannattaa kuunnella.

Jorma Koivuniemi/Erän kalastusavustaja

STREN on paras

se on parasta siimaa oon käyttäny sitä paljon

Sufix Matrix Pro

Itse olen käyttänyt Sufix Matrix Pro siimaa jo kaksi vuotta, eikä ole kertaankaan katkenut, todella vahvaa siimaa, vihreen väristä, lentää pitkälle todella tarkasti ja kelatessaan siima ei "surise", suosittelen 0.2 joka kestää noin 20kg kalaa ja hinta n. 20 euroo. Löytyy Honkkarista. Suosittelen.

lol

Spiderwire stealth on huonoin siima ikinä :)

tufline

tufline siimaa oon käyttänyt vuoden. punotty sisältä mutta on semmosessa sukassa eli on liukaspintainen. 0.41 mm/24 kg ja 0,3 mm/16 kg, oon ollut tyytyväinen. motonetissa edullista, 9,90 paketti 114 metriä.
ukko-pekka:

Sori tyhmä kysymys, mutta mitä semmonen maksaa ja mistä niitä saa ostettuu? Ajattelin ostaa isälle lahjaksi :)

Firelineä saa varmasti useimmista kalastustarvikeliikkeistä, onhan kyseessä yksi suosituimmista kuitusiimoista. Hinta riippuu puolan koosta, mutta pikkupuolat (110 m) maksavat jotain 20 eurosta ylöspäin.

Jari / Erä

<< edellinen 1 2

Takaisin ylös