|
Rapala skitter pop
|
|
13.7.06 10:32
Niko Satto (vierailija)
|
Skitter Pop, kuten popperit ja pintavaaput yleensäkin ovat hauskoja vieheitä, vaikka eivät varmastikaan helpoimpia kalan saamisen kannalta. Mielestäni paras ja mielenkiintoisin käyttötarkoitus Skitter Popille (merellä) on keväinen tynkäkaislikko. Kun hauki on kutenut, mutta uusi kaisla vielä kasvamatta, on kaislan keskellä parhaimmillaan paljon haukia. Niitä on vaikea tavoittaa tavallisella vieheellä, mutta pintavaapulla tynkäkaislan päälle heittämällä voi saada hyvinkin kaloja. Idea on sama, joskin uistin eri jutussa, jonka kirjoitin joskus SHS-sivuille tynkäkaislikon tykityksestä Fat Rapilla: http://www.suomenhaukiseura.com/hauenkalastus/kalastustavat/tynkakaislikko. htmlSkitter Walk on nk. walk-the-dog -tyyppinen uistin, eli eräänlainen pintajerkki. Se siis tekee sivuliukuja pinnassa, kun taas popperi mulahtelee, mutta ui melko suoraan. Yksi käypä peli muuten tynkäkaislikkoon on Stormin Suspijigi ilman vatsakoukkua. Varsinkin keskikokoinen, eli viisituumainen, joka on kaikkein pintauintisin.
|
|
29.9.06 22:32
kasankin (vierailija)
|
Minä kyllä saan skitter popilla sivuliikkeitä tehtyä!
|
|
6.10.06 23:06
JimBob (vierailija)
|
tuo kyseinen vaappuhan toimii melkein mille kalalle vaan... taimenellekkin hyvin pelaa jos siihen vaan ensin totuttelee ja oppii käyttämään
|
|
7.10.06 00:33
haukimestari (vierailija)
|
Lainaus: 13.07.2006 klo 10:32 Niko Satto kirjoitti Mielestäni paras ja mielenkiintoisin käyttötarkoitus Skitter Popille (merellä) on keväinen tynkäkaislikko. Kun hauki on kutenut, mutta uusi kaisla vielä kasvamatta, on kaislan keskellä parhaimmillaan paljon haukia. Niitä on vaikea tavoittaa tavallisella vieheellä, mutta pintavaapulla tynkäkaislan päälle heittämällä voi saada hyvinkin kaloja.
Minnow spoon on keksitty. Se on 100 kertaa parempi kun joku leikkikalu-popper!
|
|
7.10.06 10:12
kapulan vetäjä (vierailija)
|
ootkos kokeillu ite popperia?toimii joskus paremmin
|
|
7.10.06 21:35
haukimestari (vierailija)
|
Se ei toimi koskaan paremmin kuin minnow spoon.
|
|
8.10.06 21:54
shanghai (vierailija)
|
Avarakatseisuutta lapset, ei olla niin ehdottomia.
|
|
11.10.06 17:05
Kalastaja (vierailija)
|
Minnow spoon on keksitty. Se on 100 kertaa parempi kun joku leikkikalu-popper! |O [/quote] Tuommoiset leikkikalastajat menkää pois näistä keskusteluista. kun ette mistään mitään tiedä. Minnowspoon on aivan surkea uistin verrattuna skitter-poppiin
|
|
11.10.06 17:08
uistelia (vierailija)
|
ihan kohtuullisia uistimia molemmat
|
|
16.11.07 15:36
Jarsgi (vierailija)
|
a
Kävisikö toi 9 senttinen skitter pop taimenelle? En viitsisi tuota 7 cm ostaa kun painaa niin vähän...
|
|
16.11.07 20:26
käkikello
|
kai se käy ku saman kokosilla vaapuillaki saa kalaa
|
|
8.1.08 15:57
niude (vierailija)
|
Kerran olen perho- ja virvelimiesten keskellä ollut poppereineni ainoa joka nosti koskesta kalaa. Tosin vain ahvenia, mutta kokoa 250-500g. Mut yrittivät tarjota ahvenille vaikka mitä, mutta Skitter pop kelpasi ainoastaan.
|
|
7.5.08 21:10
sambba (vierailija)
|
Isoveli kiskoo jostain seinäjoen suvannosta Skitter Popilla ihan saakelisti haukia.
|
|
10.5.08 18:02
uistin uuno
|
HA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kalastaja:
Vai että Minnow spoon surkea lusikka!!! Sietäsit mennä kotiin häpeemään, Minnari on kuule MAHTAVA ottipeli, etkä sä voi sitä kiistää! Tiedä, että Minnow spoon on täydellinen tiheähkön heinikon pienien aukkojen ja lumpeita kasvavan lahdelman haukiviljan puinnissa!
|
|
1.6.08 13:35
spiyskis (vierailija)
|
minkähän väristä skitteriä ahvenelle?
|
|
7.6.08 11:18
haukipopittaja (vierailija)
|
itsekin olisin kiinnostunut ahventen pyynnistä skitterillä. En vain ole löytänyt oikeaa väriä eikä viittis ruveta kaikkia testaamaan kun on kuitenkin sen verran kalliita uistimia.
|
|
7.6.08 13:22
ahven (vierailija)
|
haukipopittaja:itsekin olisin kiinnostunut ahventen pyynnistä skitterillä. En vain ole löytänyt oikeaa väriä eikä viittis ruveta kaikkia testaamaan kun on kuitenkin sen verran kalliita uistimia.
mulla on vihertävä/keltainen mustilla raidoilla skitter prop. siis prop malli jossa rupeli perässä. sillä olen saanut muutaman ahvenen. vettä jos alle metri niin jo tulee haukea ja ahventa. ihan paras uistin roskaisilla paikoilla jossa muilla ei pysty kalastaan.
|
|
28.6.08 20:10
wnb. ahvenpopittaja (vierailija)
|
selvä mutta olisi hyvä kun joku voisi kertoa itse skitter popista omia kokemuksiaan :)
|
|
29.6.08 17:42
kilpa-pilkkijä (vierailija)
|
lukekaa uusin ERÄ siinä on lopussa juttua skitter popilla kalastamisesta metsä lammilla
|
|
3.7.08 23:47
skitter pop (vierailija)
|
haittaako peruke skitter poppia?
|
|
5.7.08 11:08
Mixxxu (vierailija)
|
Ei, olen joidenkin perukkeiden todennut vain parantavan uintia.. tai siis popperin saa "poppaamaan" paremmin kun on nokassa enemmän painoa. Tällöin viehe ei siis pärskäise, vaan pitää kovan popauksen ja luo ilmakuplan eteensä. Näin ainakin rapalan skitter popin kanssa siis.. Kalastuslajinahan popperoiminen on sieltä lystikkäimmästä päästä, ja vaikka en ole isoja haukia saanut niin ahvenet on ollut vähän järeämpää kaliperia kerta toisensa jälkeen :) ehkä 7cm popperi ei vaan viehätä isompaa haukea, tai sitten on ollu miehessä vika.
|
|
5.7.08 17:49
Mixxxu (vierailija)
|
Mixxxu:Ei, olen joidenkin perukkeiden todennut vain parantavan uintia.. tai siis popperin saa "poppaamaan" paremmin kun on nokassa enemmän painoa. Tällöin viehe ei siis pärskäise, vaan pitää kovan popauksen ja luo ilmakuplan eteensä. Näin ainakin rapalan skitter popin kanssa siis.. Kalastuslajinahan popperoiminen on sieltä lystikkäimmästä päästä, ja vaikka en ole isoja haukia saanut niin ahvenet on ollut vähän järeämpää kaliperia kerta toisensa jälkeen :) ehkä 7cm popperi ei vaan viehätä isompaa haukea, tai sitten on ollu miehessä vika.
Noniin äsken iski 7cm lime frog väriseen skitter poppiin tasan kiloinen säynävä, ja oli mukavaa rymistelyä vähän aikaa UL-välineiden kanssa :) Vettä kohdassa oli noin puoli metriä, ja tärppi oli hyvin ahvenmainen "imaisu".
|
|
9.7.08 08:14
POPpamies (vierailija)
|
skitter pop:haittaako peruke skitter poppia?
Minusta kunnon peruke on pakollinen, sillä kun on isompi hauki iskenyt, saa uistinta yleenä kaivella kurkusta asti. Itse olen tykästynyt popittelemaan syrjäisillä ja matalilla metsälammilla.
|
|
23.12.08 18:25
tietäjä (vierailija)
|
kärsivällisyyttä…
jigi:
No voi hirveetä jos ei saa kalaa kun yhden kerran käy koskesta koittaa... Se on miehessä se vika, eikä välineis.
|
|
10.1.09 14:01
jusbernaattori (vierailija)
|
mua pännii
mullakin on popperi mut ei vaan tuu.. 7cm eikä kertaakaan oo tullu. kiva sit saatana nököttää siel 3 tuntii, eikä mitään näy.... no kylmä noitten neuvoje avulla pystyn jotain saamaan.
THNKS!!
|
|
|