Keskustelu

Rekisteröidy tästä
Unohtuiko salasanasi?

Hae keskusteluista
hanhen metsästys

1 2 3 seuraava >>

hanhen metsästys

kertokaapa hanhi kokemuksianne :)
jja mitä paukkuja kannattaa ostaa hanahi metille? :)
ite kyttäsin pellon laidassa ku oltiin laitettu kuvat ni 3 hanhea lensi yli pumpparilla latasin kahesti ja toista osu ja jäi haavakoksi ammuin blue magnum 4.0mm
No voi paska et saanu sitä? oliko se panpos 12/76? :)
panos*
panos oli 76 ja hanhi jäi sinne
mää en ole hanhea päässy ampumaam,joku syksy onni voi suosia...
no en ole päässy minäkään toivotaan ,että ens syksynä päästään :)
Itseladattu 300winmag puhui kylmää totuutta 270m asti aseena on Tikka Sporter
Onneksi olkoon :) mää sain metson viime syksynä :D
olen ampunut metsästys aikanani 7metsoa ja useita teeriä
Hanhea voi metsästää kuvastamalla niitä tunnetuilla laskeutumispaikoilla. Se on tylsää eikä hirvittävän mielenkiintoista, mutta jos helpolla haluaa päästä...

Sitten on se eräMIESTEN vaihtoehto. Ennen varsinaista jahtia esimerkiksi samalla kun hilloja etsii, niin katselee missä hanhia löytyy. Kun jahti alkaa niin pirusti kävelyö pitkin rimpiä kokoajan tarkkaillen missä hanhet ovat. Kun löytää hanhen, niin hiipien lähestyä sitä ja kokeilee. Jos ei päivän kävelyllä ole hanhea löytänyt, jää eräMIES vielä lammen lähistölle iltalentoa varten passiin. Jos ei silloinkaan, niin jäädään yöksi asentopaikalle tai nukutaan puunjuurella ja aloitetaan kävelemään.
Näin saatu hanhi on arvostetuin riista mitä voi metsästää ja net jotka näin ovat hanhen saaneet, voi kutua itseänsä eräMIEHEKSI. :saint:
Kunnon ERÄMIES on sellainen joka kunnioittaa riistaa ja perinteitä.ei tuollainen kehuskelija.tuskin olet hanhea ampunutkaan,kuten minä.tektistäsi saa tuollaisen käsityksen
Niin minustakin ei se saaminen tärkeintä ole vaan luonossa olemninen. :)
*oleminen
4,5....5,2 millisillä ja hyvä ois jos lataus olis riittävän suuri elikkäs 52...64 grammaa. Korvaavia en suosittele paitsi noita uusia Tungsten_rauta_nikkelisiä Hevareita.

Hanahet reppuun ja sitten saunaan!
Itse ammuin ekana metsästys kautenani 6 mettähanttaa panoksina oli 12/89 remaria (lyijy), mutta nykyisin käytän Federalin panoksia (kuparipäällystetty lyijyhauli). Vaikka ne maksaa yli 2euroo kappale kannattaaniitä kokeilla. Kun käytän Beretan haulikkoa ja federalin panoksia ja mettiläinen ei tipu tiedän missä vika piilee, tietenkin ampujassa itsessä.
Lainaus:
21.01.2006 klo 19:58 Beretta Xtrema kirjoitti
Itse ammuin ekana metsästys kautenani 6 mettähanttaa panoksina oli 12/89 remaria (lyijy), mutta nykyisin käytän Federalin panoksia (kuparipäällystetty lyijyhauli). Vaikka ne maksaa yli 2euroo kappale kannattaaniitä kokeilla. Kun käytän Beretan haulikkoa ja federalin panoksia ja mettiläinen ei tipu tiedän missä vika piilee, tietenkin ampujassa itsessä.

Missä ja miten pääsit ampumaan?
mies porukalla rakennettiin laavu meijän omalle mehtä alueelle siinä melkein puolet koko alueesta suota joka on hyvä hanhi paikka pari päivää talkoiden jälkeen lähdettiin hanhi jahtiin hauleina oli remingtonin pumpattavassa piipussa oli 4mm ja makasiinissa kaks 5.2 kaks millisiä
sinä päivänä ei hanhia saatu mut hauleina varmasti olis hyvä 12/76 4mm-5,5mm ja samoin ketulla itse olen ketun pysäyttänyt 5,2mm ja kyllä se usko ekasta laukausesta. mut kommentoikaa
Lainaus:
21.01.2006 klo 20:16 nih kirjoitti
Lainaus:
21.01.2006 klo 19:58 Beretta Xtrema kirjoitti

Missä ja miten pääsit ampumaan?

Asun tässä Liminganlahden rannalla ja siinä on hyvällä paikalla pelto ja sinne oli laskeutunut 20 hanttaa. tunnin konttasin ojaa pitkin ja sitte beretta puhui viidellä panoksella ja neljä hanttaa tippu. seuraavat kaks kävi kuvia tarkastamassa ja ilmasta tippuivat rättinä peltoon. siinä pitää olla hyvä piilo ja naamasuojus vai miksi sitä sanotaan
tulipa tässä mieleen että ne meinaa rauhoittaa liminganlahden kokonaan oon kuullusemmosta puhetta :(
[quote title="22.01.2006 klo 10:39 Mehto kirjoitti"]
tulipa tässä mieleen että ne meinaa rauhoittaa liminganlahden kokonaan oon kuullusemmosta puhetta :(
[/quote]

Siittähän on rauhoitettu jo paljon, mutta kokonaanhan se menee rauhoitukseen. Arvioin että kymmenen vuoden kuluttua siellä ei ole metsästäjiä näkyny aikoihin. Onneksi täsä on hyviä hanahi peltoja limingan ja lumijoen alueella. Onhan se tietenkin totta että, sorsat pysyy täällä kauemmin, kun niillä on joku rauhallinen paikka, mutta eipä sitä tarttis kyllä kokonaan pistää mihinkään natura hommaan. Semmosia ne takkutukat on, että kaikki pitäs rauhottaa.
kyl se näin on et hanhi on hyvä riista lintu et onnea vaan kaikille jotka on semmosen puottanu hauleina oon käyttäny 5,2mm ukko metsoa joka on ihan hyvä mut ku mennään noihin isompiin hauleihin ni haulit on isoja ja niitä on vähän mutta näin on vain joissain pateissa ei ollenkaan kaikissa.
eilen joku kysy et miten pääsin ampumaan ni se ol täs viime syksynä yhen tutun suomen ajokoira pistettiin ketun perään ja kettu saatiin ylös ni pistettiin passit just harvennettuun mänty metikköön ja ja vartin päästä ajo kuului kovana ja näin ketun ja tähtäsin ja ootin ette se tuli sopivalle kohdin ja niin sain ketun ammuttua se teki hyvää nuorelle ajokoiralle ku sen ajoon ammuttiin.
Itellä on vähä huonoja kokemuksia tuosta ukkometosta. Kerran tuli hanahi parvi ja koitin ampua niin beretta pomahti vaan kerran. Eihän siinä ku äkkiä lukko taakse ja eteen ja uutta panosta matkaan. Ei ole Beretta tehny häiriötä muilla panoksilla. Samanlaisia kokemuksia on tutuillakin joten olen panoksissa siirtynyt federaliin ja siihen remingtonin 89:siin. Joten jos sinulla on puoliautomaatti niin ukkomettoa kannattaa vältellä
viime vuonna oltiin kavereitten kans hanhestamassa ku just pyöräiltiin tietä pitkin ni 100m päässä hanhet alkoi ronklattamaan ei siinä muuta ku turpa maahan ja ootellaan mutta hanhet meni ohi n.50 hanhea 25m korkusella ja 100m päästä jäi harmittaa jos oltas ollu 50m päässä toisessa ojassa oltas päästy tulittamaan

1 2 3 seuraava >>

Takaisin ylös