Keskustelu

Rekisteröidy tästä
Unohtuiko salasanasi?

Hae keskusteluista

Osallistuminen Erä-lehden keskusteluun vaatii nimimerkin, jonka saat rekisteröitymällä. Omalla nimimerkillä voit osallistua keskusteluihin, avata uusia aiheita, lisätä kuvia ja käyttää allekirjoitusta viesteissäsi. Keskustelujen lukeminen on edelleen mahdollista myös ilman kirjautumista palveluun.

Hyvä hauki uistin???

1 2 3 ... 10 seuraava >>

Hyvä hauki uistin???

Joo eli kyselisin semmosta asiaa, että mikä ois hyvä hauki uisitin? =) =) B)
nilsu invisiblehän on jonkimmoinen testivoittaja, ittellä o semmone. ei oo mitää tullu mutten kyllä oo kauaa sitä käyttänykkää.
kyllä hauki muuten tarttuu vaikka millaseen vaappuun ja huonolla syönnillä ihan pikkusiinkiin lippoihin.(kokemusta... :) ).
Kokeile vaan erivärisiä KROKODILejä ja hauki ottaa
stormin suspending jigi
Ois tietysti ihan hyvä tietää millaisessa paikassa kalastat? Mutta jos muutamia uitimia mainitaan niin: rapala magnum, original, countdown,super shad rap
, nilsmasters invinsible,stormin thunder stic,professor, räsänen, mepsi, calico cat, erilaiset jigit yms.
parhaita musta on nils-master invinsible, storm susbending wild eye swim shad,calico cat,rapala orginal,kuusamo räsänen ja kuusamo proffesor!!! mun suosikki on tuo nilsu koska se on pitkä heittoinen ja uinti + kalan saatavuus ovat hyviä!!! :D
Mä heittelen 60:n ja 44 gramman professor-uistimia ja väliin räsäsen uistimia.Olen pitkään käyttänyt raskasta kalustoa ja minulla on sellanen tuntuma että saalishaukien koko on uistimien isomman koon myötä suurentunut.
Mikä on hyvä hauki uistin ???
Paras haukiuistin on vanha ruosteinen mutteri missä ei ole koukkuja. Se on varmin tapa olla saamatta niitä " hymypoikia ". Ei ole semmoista kuvaa keksittykkään mihin nämä pitkäposket ei nappaisi. Aina ne on ollut riesana uistelu reissuilla.

Joskus kuulee sanottavan , että kyllä hauesta saa hyvää ruokaa kun osaa laittaa. Kyllähän tosiasia on kuitenkin se, että tiskirätistäkin saa hyvää kun paistaa sen voissa ja laittaa tarpeeksi mausteita. Hauen kun kuivattaa niin se käy oivasti esim. eristeeksi kesämökkiin.
älähän nyt. Kuule sota-aikana hauki oli aika tärkee ruokamateriaali. Syö vaan rättiä, siitä ei kyllä välttämättä saa kaikkia tarpeellisia aineita, mitä esim. Hauesta saa tai muista kaloista.
Hauvesta saa mainion rosvopaistin kun työntää sen nokialaiseen kumisaappaaseen ja laittaa uuniin +200. Mieletön saundi ja makumaailma. :)
niinpä niin, aina löytyy ihmisiä jotka puolustavat hauen tärkeyttä. Kyllähän niitä tuli jahdattua itsekkin kun aloittelin kalastusta. Nyt on vaan mitta täysi niihin otuksiin.

Hyvä esimerkki hauen pyynnistä on kun kavereiden kanssa oltiin uisteltu 2 päivää ja saaliina oli vain muutama kuha ja ahven niin mentiin huvikseen heittelemään semmoiseen matalaan lahden pohjukkaan ja 2h:n heittelyn jälkeen tartuntoja oli n.25 kpl. Kyllä siinä hiki tulee niitä nostellessa. Tarvitsee olla mukana vain kunnon pihdit millä irroittaa niitä uistimista.
super shadrap, storm deep thunder, shakesp deep (9m!), matalaan räsänen gr-b, minnow, emma jne
Pienemmille hauille ihan normaali jigi sään mukaan sekä Rapala Minnow Spoon on hyvä ruohikkouistin. Huippu-uistin isommalle hauelle on Topin LH. Sitä ei vaan myydä norm. kaupoissa. Sitten on Merimetsot. Sitten Kuusamon kaksoislippa, jolla voi tulla myös tosi isoa ahventa, ja melkeinpä sainkin yhden. Hyvä yleiskevätväri on tietenkin puna-valkoinen, siihen ottaa hauki kuin hauki miltein vaapusta riippumatta, mutta esim. kookas puna-valkoinen Nilsu voisi tepsiä kutuhauille pilvisellä säällä. Siinä se lista nyt oli...
Kokeilkaas Karikko-vaappua(13/18cm). Todellinen haukimagneetti.
Nils master papukaija väritys on ehdottamasti PARAS! hauki vaappu. B) B)
Oon täysin samaa mielta "Saarijärvi kalastajan" kanssa... Nilsu papukaija värissä on ehdottomasti yks parhaista.
Beten LOTTO on myös huippu! Tässäkin värinä papukaija! B)
Haukihan tunnetusti ottaa mihin vain. Paras kuulemani syötti on porkkana jossa koukut.
Mut omista kokemuksista ylivoimaisesti parhaiten olen haukea saanut 2 koon professorilla. Väreinä ollut milloin mikäkin ei juuri ole tuntunut olevan väliä. Tietenkin jos haluaa isompaa kalaa parhaita ovat isot nilsun ja rapalan vaaput.
4 cm storm subwart papukaija väreis on ihan kunkku rannalta heitettäes!
mun oma tekemä Invincible joka on ihan oudon värinen!!!
B)
ööö mun mielest semmonen kelta kusta tai sitten lotto bete tai vielä rapala coundovn siin ois jotain mut kysy lisää :) :)
loton hullut ahven saaliit lohduttaa vaikka hauki ei söisikään!!! :D
Parhaita minun mielestäni ovat Calico Cat,räsänen,professor värissä GR-C,Rapala minnow spoon sekä husky jerk. B)
Miks paljastatte ottipelinne ja salaiset aseenne. Ettikööt jokainen omat vehkeensä. :o :x :$
Minä teen niin, että katson mikä viehe on valittu ottivieheeksi hauelle ja vältän sitä. Ei nimittäin nuo testivoittajat ole minulle tuoneet kalaa kummosemmin :| :p
oikeessa oot jussi, kaikist hianointa on itte selvittää ja kavereilta kuulla millä tulee kalaa! B)

1 2 3 ... 10 seuraava >>

Takaisin ylös