Keskustelu

Rekisteröidy tästä
Unohtuiko salasanasi?

Hae keskusteluista

Osallistuminen Erä-lehden keskusteluun vaatii nimimerkin, jonka saat rekisteröitymällä. Omalla nimimerkillä voit osallistua keskusteluihin, avata uusia aiheita, lisätä kuvia ja käyttää allekirjoitusta viesteissäsi. Keskustelujen lukeminen on edelleen mahdollista myös ilman kirjautumista palveluun.

mepps lipat

<< edellinen 1 2 3 seuraava >>

paljon tässä on niitä kehuttu mutta ei ne nyt mitään niin jumalallisia ole, lippoja muiden joukossa. laadukkaita mutta melko kalliita lippoja. ahvenelle on aina toiminut musta 2 ja 3 koko keltaisilla pilkuilla. 3 koon mustaa suosittelen myös punaisilla pilkuilla. samoin ahvenelle toimii myös 4 koon hopean värinen punaisilla pilkuilla, ja tällä on myös jokunen hauki noussut.
mepss lipalla saatiin 10 haukea ja 5 ahventa :D :D :D :D :D tosi hyvä ottipeli
meps koot 1 ja 2 on loistavii ahvenelle ja koot 3-5 hauelle B)
haukea tulloo
Olen saanut suurimman osan kaloistani mepps lipoilla kakkos koolla isommilla tulee hyvin haukea ja 2 koolla on tullut paljon ahventa ja pienenmpiä haukia. Viime vuonna sain kupari pohjaisella keltapilkullisella mepps 3:lla 1,3 kiloisen ahvenen. Meppsit on kyllä parhaita niillä tulee järveltä uistelemalla tai heittelemällä tai sitten joista tai puroista taimenta, tammukkaa ja harjusta ja siikaakin on tullut. B) ;)

Hyvä uistin

Juu, hyvä uistin se on. Kultasella missä oli punaset täplät ni Inarista päin tuli harria ja ahvenata ja siikaa, mut sitte semmone kauhee mamma hauki vei sen :( Semmoset 5 minsaa se pysy kiinni mut sit se meni venee alle ja puri siimat katki. Ostettiin sitte uus musta, missä oli punaset tälät ni taas tuli runsaasti ahvenia mut sitte loppuenlopuks semmone arviolta 2,5-3,5kg taimen repas jotenki siitä siimat poikki. Mutta ollaan lähiaikoina menos taas Inariin päi kalastelee ja ostin pari uutta Mepsii, katotaa miten käy ;D
Kala-Dude:Juu, hyvä uistin se on. Kultasella missä oli punaset täplät ni Inarista päin tuli harria ja ahvenata ja siikaa, mut sitte semmone kauhee mamma hauki vei sen :( Semmoset 5 minsaa se pysy kiinni mut sit se meni venee alle ja puri siimat katki. Ostettiin sitte uus musta, missä oli punaset tälät ni taas tuli runsaasti ahvenia mut sitte loppuenlopuks semmone arviolta 2,5-3,5kg taimen repas jotenki siitä siimat poikki. Mutta ollaan lähiaikoina menos taas Inariin päi kalastelee ja ostin pari uutta Mepsii, katotaa miten käy ;D

Ja ne lipat oli muuten kokoo 2..
Itse olen kalastellut vuosittain lapissa myös. Käytän melkein aina vaan siellä päin Meppsejä tai Lottoja. Hopea-punapilkullisella Meppsillä sain Norjan tuntureilta 3 taimenta yhdellä kalareissulla, painot vaihtelivat 1,7kg-2,8kg.
mulla kulu mepps 3 kaikki täplät pois kun tuli kalaa :DD ja jouduin ostaa uuden
puna ja sini pilkuilla kupari pohjalla on havaittu taimenelle ja harrille sopivaksi.en paljo muita käytä ja aina saa.koot 1-2 isommat on turhia joella.
Niitä kultasia punapilkullisia pienimmästä päästä olen käyttänyt lähes joka kalareissulla, useimmiten pelkästään sitä. Inarista tuli kerran joka heitolla 8 ahventa / haukee putkeen ja samalla reissulla toinen lähes yhtä hyvä putki. Joutu alkaa heittelee takaisin :) veneestä heiteltiin järvellä. Isoin sillä on n.4 kg hauki :/

mepps

Meppsin kakkos koon oranssi vihreä keltainen lippa jonka kannsa ahventen päät menevät sekaisin. Vappunenällä saa myös haukia pääasiassa kilo luokan semmoisia.

hyvä lippa

hyvä lippa. mutta ainakin jotkin n.70-luvun yksilöni kiertävät siimaa koosta riippumatta jonkin verran ei siis paljoa kuitenkaan mutta kumminkin.. tiedäsitten olisiko uudemmat sen suhteen parempia?..
Mepps 1 kupari/punaiset pilkut on sairaan hyvä tammukalle.... juur muuta ei kannata tarjotakaan...
olen saanu 1-koon kuparisella jossa on mustia pilkkuja yhen purotaimenen
kalastaja:olen saanu 1-koon kuparisella jossa on mustia pilkkuja yhen purotaimenen

tän jälkeen oon saanu eräältä toiselta joelta noin 10 harjusta SYYSKUUSSA
kalastaja:
kalastaja:olen saanu 1-koon kuparisella jossa on mustia pilkkuja yhen purotaimenen

tän jälkeen oon saanu eräältä toiselta joelta noin 10 harjusta SYYSKUUSSA

paitsi että se oli puna pilkkusella mut kuitenki muuten samanlaisella yks niistä oli puolikilonen ja mulla oli siimat sotkussa niin jouduin väkisin runttaamaan sen maalle
Noin 15 vuotta lapissa meppsin lipoilla kalastaneena parhaaksi väriksi on mieleen jäänyt Mepps aglia TW kupari/punainen/musta. Kesän ennätys harjus itsellä oli 49 cm ja se tuli tuolla pipalla. koko oli nelonen. Joella kolmonen on aina hyvä (hidas uinti) mutta purolla pienemmät koot. Valitettavasti tuota väritystä on hankala löytää..Tässä linkki: http://www.nasoutokushop.cz/mepps-aglia-tw-medena-vel-1-3--d1987
On todella hyvä... Nostettiiin jokin aika sitten 24 ahventa yhdestä joesta pelkillä meppseillä!
Meppsin lipat on hyviä! Lapissa olen kalastanut jokia, lampia ja järviä 1 ja 2 koolla. Kullan väriseen, puna pilkulliseen otti kaksi isoa siikaa eilen. Hyvin tulee haukea ja ahventa erityisesti näillä kulta, hopea ja kuaparin värisillä. Nyt hyvin on tullut ahventa lipoilla Mepps 2 kulta siniset pisteet, Mepps black fury keltaisilla pisteillä.
Mukavia peruslippoja! :)

mistä saa?

Missä paikoissa tota meppsiä myydään??
Tosi onnistuneita lippoja. N;o 2, kupari/punaiset täplät oli kova sana Vätsärissä. Taimen tykkäs. Sama koko, hopea/siniset täpät, harjus tykkäs.

tällä tuleee!!!!

olen saanut tällä mepps aglialla monia haukia ja mepps black furyllä ahvenia .Loisto peli
Sain Meps 2 lipalla tiistai iltana koskelta 16 ahventa pari niistä oli 350g noin ja vielä seuraavana päivänä 3 eli suosittelen kuparista jossa onpunaisia pilkkuja
Eiken illalla 1 kokoa olevalla mepsillä koskesta 11 kirjolohta eli voin luvata että en taida enää muita vieheitä käyttää aivan järkyttävän hyvä uistin :) tykkäsin todella paljon

<< edellinen 1 2 3 seuraava >>

Takaisin ylös