Keskustelu

Rekisteröidy tästä
Unohtuiko salasanasi?

Hae keskusteluista

Osallistuminen Erä-lehden keskusteluun vaatii nimimerkin, jonka saat rekisteröitymällä. Omalla nimimerkillä voit osallistua keskusteluihin, avata uusia aiheita, lisätä kuvia ja käyttää allekirjoitusta viesteissäsi. Keskustelujen lukeminen on edelleen mahdollista myös ilman kirjautumista palveluun.

Jänistä kiväärillä

Jänistä kiväärillä

Mikä kaliberi toimii parhaiten jäniksen kyttäämiseen .243, .308 vai .30-06?
Ja asiallisia kommentteja kiitos :)
Viisseiskalla olen pupuja joitakin ampunut. Siihen on paikoilleen nyykähtänyt. Parasta en osaa sanoa.
.22 :)
Metsästys on hyvä harrastus :)
.22 tuntuu vähän turhan pieneltä.
Entäpä 22Wmr tai 22Hornet ja puolivaippa kuulaa????
valopää:
Entäpä 22Wmr tai 22Hornet ja puolivaippa kuulaa????

Itse vasta hankkimassa ensimmäistä asetta, joten olen hyvin noviisi kyseisessä asiassa. Mut löytyykö .22Wmr:stä tarpeeksi energiaa jänikselle?

.308 win

Elikkä oon päätyny .308win kaliberiin. Perusteena myös mahdollisuus ampua peuraa samalla aseella. Sit vielä kysyisin mielipiteitä remington 770 kivääristä? Ja mitä panoksia suosittelette niin jäniksille kuin peuroillekkin?

Muitakin kivääri merkkejä saa ehdotella. maks ostohinta 800e
Lisäystä edelliseen. tohon 800 euroon pitäis sisältyä vielä kiikarikin.
Browning a-bolt stalker ite oon tykänny ei välttämättä kiikarin kans sovi budjettii mut ei paljoa ylitä 800e
Okei kiitos :) Vielä lisää odottelen ehdotuksia, mutta ei toi Browning a-bolt stalker pahalta kuulosta. 680e Ahti Huvila Oy:stä vielä jää rahaa kiikariinkin. olisko kellään kokemusta tosta remingtonin 770 .308win kaliberista?
Kyllä 22Wmr löytyyjytkyä isonkin rusakon kaatoon jopa 150m asti kokemuksella totean näin.
Optichwarehousesta saat perus kiikarin halvalla, jos tiukka budjetti.

opticshwarehouse.co.uk

http://www.scopesdirect.co.uk/

Saamamiehellä on kettun oveluus ja korpin näkö.
kiitoksia paljon vastauksista :) ja täytyy tutustua tohon linkkiin tarkemmin :)

panoksista

Onko kellään suositella panoksia jänikselle?
Mihin kaliberiin???
.308win

Takaisin ylös