Keskustelu

Rekisteröidy tästä
Unohtuiko salasanasi?

Hae keskusteluista

Osallistuminen Erä-lehden keskusteluun vaatii nimimerkin, jonka saat rekisteröitymällä. Omalla nimimerkillä voit osallistua keskusteluihin, avata uusia aiheita, lisätä kuvia ja käyttää allekirjoitusta viesteissäsi. Keskustelujen lukeminen on edelleen mahdollista myös ilman kirjautumista palveluun.

Värillä ei ole merkitystä

Värillä ei ole merkitystä

Faktaa on että kaksi saman väristä viehettä voi pyytää eri tavalla, ja jopa toisella ei saa lohia ollenkaan. Ottivaapusta voi irrota turpalevy ja uuden asennuksen jälkeen sillä ei saakkaan enää kaloja...vaikka väri on sama. Lohi voi rikkoa vaapun niin pahasti ettei originaali värityksestä jää mitään jäjelle...ja silti vieheellä ssa hyvin lohia. Värien merkitys on ainoastaan viehettä painottava tekijä. Monet värit valmistetaan esim maa-aineksista ja muusta.

Uinnillakaan ei ole merkitystä....Nauroimmekin kun Kala-harri viestitti Tenolla..uinnit pitää säätää pienelle...Tuumasimme pitääköhän laskea nuo hauki uinnilla saadut lohet pois. Uinnin säätäminen säätää yleensä uinti syvyyttä ja lisäksi hakeva uistin muuttaa uinti syvyyttä koko ajan.
Perho on tämän takia hyvä aloittelijan väline..laitetaan koskeen lillumaan ja tietty aika jolloin lohi siihen ottaa paremmin...eli perho ei sukella ja uinti syvyys sattuu silloin kohdalle...

Uskolla on..

Tietämätönkön aloituksesta saa vaikutelman, että jokaisella vaapulla tulee yhtä paljon lohta. Ei sellainen ole ainakaan minun souduillani paikkansa pitänyt.
Kun joku väri tai uinti on alkanut tuottamaan, uskon siihen ja tulos paranee. Tietenkin tästä voi vetää johtopäätöksen että, silloin viritän kaikki vieheet muistuttamaan tuota saamaviehettä. Mutta ei, jätän aina poikkeuksen vetoon. Olosuteiden muututtua tulee sen vuoro, viritän sitten muita siihen suuntaan. Ja taas yksi poikkeus arsenaaliin. Näin menetellen, jos vesilläoloaikaa on viikkoja, luulen päässeeni jyvälle.
- Mutta, ei se niinkään mene. Joku on löytänyt vielä paremman pyydön??
- No ei se haittaa minä uskon itseeni, muutoinhan en edes joella kulkisi.
Kalastus ei ole harrastus - se on vietti

Tietää

Tietämätönkö onkin tietävä, kun sai noin helposti naurut minun virityksille. Ei kai tuohon mitään lisättävää ole. Jokainen onkii niillä uinneilla ja väreillä millä haluaa.
jk. olen minä saanut haukilonksuillakin lohia. Isojakin. Ei oppini ole jumaloppeja, vaan vinkkejä mitä moninaisimpiin keleihin ja oloihin.
Hyvä että iloa olen pystynyt tuottamaan. Kireät siimat.
jk2. tuossa tietämätönkin on tietämätön kun kirjoittaa sanan faktaa lohenkalastuksen yhteydessä. Siinä on hyvin harvoin faktaa vieheiden valinnassa.
Lohta ei oteta, se annetaan

Takaisin ylös